Τετάρτη, 4 Απριλίου 2012

Δίγλωσσοι μαθητές






         Από μικρά υποχρεώνουμε τα παιδιά μας να  μάθουν μια ξένη γλώσσα που θα τους φανεί χρήσιμη στο μέλλον. Ερευνητές από τη Νέα Υόρκη πληροφορούν πως το να μιλάει κάποιος παραπάνω από μια γλωσσά δεν ωφελείται μονό από τις γνώσεις αλλά ωφελείται και στην ψυχική του υγεία.  

Η επικεφαλής της μελέτης Dr Ellen Bialystok είπε: «Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η διγλωσσία έχει ευεργετική επίδραση στην γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Εμείς μελετήσαμε προηγούμενες έρευνες χρησιμοποιώντας μεθόδους συμπεριφοράς και νευροαπεικόνισης για να εξετάσουμε τα αποτελέσματα της διγλωσσίας στη γνωστική λειτουργία των ενηλίκων». Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όταν ένα άτομο χρησιμοποιούσε δύο γλώσσες «στρατολογούσε» δύο περιοχές του εγκεφάλου του που σχετίζονται άμεσα με τη γνωστική του ικανότητα και την ικανότητα εστίασης της προσοχής του.

        Αυτό θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει και να ενισχύσει τα δίκτυα ελέγχου του εγκεφάλου που χρησιμοποιούνται για την επεξεργασία των δύο γλωσσών και θα μπορούσε να ενισχύσει «την πνευματική ευελιξία», δηλαδή την ικανότητα προσαρμογής του ατόμου στις συνεχείς αλλαγές. Μια άλλη μελέτη που διεξήχθη  στο πανεπιστήμιο  της Καλιφόρνιας πως οι δίγλωσσοι μαθητές είναι πιο έξυπνοι.

         Πιο συγκεκριμένα, δίγλωσσα παιδιά προσχολικής ηλικίας αποδείχθηκαν ικανότερα στην επίλυση προβλημάτων προσαρμοστικής λογικής από μονόγλωσσους συνομηλίκους τους. Τα συμπεράσματα άλλων, παρόμοιων μελετών, δείχνουν ότι οι εγκέφαλοι δίγλωσσων ή πολύγλωσσων παιδιών έχουν την ικανότητα να εγκλιματίζονται συντομότερα σε αλλαγές και να εκτελούν ταχύτερα και καλύτερα διάφορες σύνθετες λειτουργίες, όπως ο προσχεδιασμός και η επίλυση προβλημάτων.

       Η ικανότητα να μιλάμε περισσότερες από... μία γλώσσα μπορεί να έχει ποικίλες ευεργετικές συνέπειες στον εγκέφαλό μας, βελτιώνοντας γνωστικές ικανότητες, άσχετες με τη γλώσσα, και συντελώντας στην άμυνα του οργανισμού κατά ασθενειών όπως η γεροντική άνοια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου