Τρίτη 15 Μαΐου 2012


                             FACEBOOK
Το Facebook ιδρύθηκε στις αρχές του 2004 ως ένα online δίκτυο για φοιτητές κολλεγίων που ήθελαν να μένουν διασυνδεμένοι ανταλλάζοντας πληροφορίες και βρίσκοντας νέους φίλους. Περίπου πέντε χρόνια μετά, το μικρό δίκτυο έχει καλύψει πια όλη τη Γη. Περίπου οι μισοί χρήστες του σήμερα ανήκουν σε περιφερειακά δίκτυα του Facebook, μερικά από τα οποία καλύπτουν μια μόνο πολυπληθή χώρα, όπως η Κίνα η Ινδία, έχοντας εκατομμύρια μέλη το καθένα. Το Facebook, όπως ανακοίνωσε ο Ζούκερμπεργκ, αποφάσισε να καταργήσει τελείως αυτά τα περιφερειακά δίκτυα.

Ορισμός: Το facebook, λοιπόν, περιγράφεται εύσχημα ως μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους, να δημιουργήσουν καινούργιες σχέσεις, να συγκροτήσουν ομάδες κοινού ενδιαφέροντος.
Σχετικά με τον χρήστη: Ο μέσος χρήστης ξοδεύει 20 λεπτά τη μέρα στο facebook. Τις τρεις πρώτες εβδομάδες, όμως, διαθέτει ώρες ολόκληρες αναζητώντας φίλους και ανταλλάσσοντας μηνύματα.
Όμως αυτή είναι η καλή επεξήγηση της υπηρεσίας.
Η κακή όμως λέει πως το facebook είναι ένα παγκόσμιο φακέλωμα προς χάρη των μεγάλων πολυεθνικών και των διαφημιστών, που αποθεώνουν τα εξειδικευμένα δημογραφικά στοιχεία.
Αλλά, μισό λεπτό. Εδώ χρειάζονται κάποιες εξηγήσεις, αν και όσοι δεν γνωρίζετε τι ακριβώς είναι το facebook θα ήταν καλύτερο να προσπεράσετε το κείμενο. Όμως, σας θέλουμε εδώ.
Φιλικό στο χρήστη: Μπορείτε να δημιουργήσετε μία προσωπική σελίδα, η οποία ουσιαστικά υποδηλώνει το δικτυακό σας στίγμα. Αν θέλετε, όμως, να σας βρουν οι παλαιοί συμμαθητές και οι φίλοι, είστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσετε το όνομα που αναγράφεται στην ταυτότητά σας.
Για πρώτη φορά στην Ιστορία τόσα εκατομμύρια άνθρωποι έδωσαν με προθυμία το αληθινό τους όνομα σε ένα μέσο που είναι προσβάσιμο από όλους. Η εγγραφή, όμως, δεν μπορεί να γίνει χωρίς μία έγκυρη ηλεκτρονική διεύθυνση. Έχουμε, λοιπόν, περίπου 60 εκατομμύρια ονόματα που αντιστοιχούν σε ίδιο αριθμό ηλεκτρονικών διευθύνσεων. Το σύστημα σε προτρέπει να αναρτήσεις τη φωτογραφία σου και φωτογραφίες φίλων. Χαριτωμένο; Όχι και τόσο.
Ορισμός 2ος: Ο εναλλακτικός είναι ότι facebook είναι η μεγαλύτερη φωτογραφική βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε ποτέ. Στους υπολογιστές του είναι αποθηκευμένες 2 δισεκατομμύρια φωτογραφίες, ούτε το σύστημα συνοριακών ελέγχων των ΗΠΑ δεν έχει τόσες.
Όμως η αλήθεια είναι: Μέχρι να διαβάσουμε αυτήν την πρόταση στη βάση του θα έχουν προστεθεί εκατοντάδες χιλιάδες φωτογραφίες. Κάθε μέρα 14 εκατομμύρια φωτογραφίες εμπλουτίζουν το φωτογραφικό άλμπουμ της υπηρεσίας.
Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών έχει τοποθετήσει προσωπική φωτογραφία. Μπορεί να είναι και η δική σας κάπου εκεί, εν αγνοία σας και μάλιστα ταυτοποιημένη στο πρόσωπό σας.

Τι θέλει το Facebook για τους χρήστες του; Το facebook θα ήθελε να γίνουμε όλοι φίλοι μεταξύ μας.
Είναι δυνατόν, όλοι οι άνθρωποι που περπατούν και αναπνέουν στον πλανήτη!
Να αναρτήσουμε φωτογραφία, στοιχεία ταυτότητας και να συμμετέχουμε με χαρά στις ηλεκτρονικές εφαρμογές που μας ζητούν να δηλώσουμε ποια είναι η αγαπημένη μας στάση στο σεξ. Εκ των πραγμάτων, για αρκετούς ανθρώπους που περνούν τη μέρα τους στο facebook η αγαπημένη τους στάση είναι το 11, κοινώς δύο κορμιά παραλλήλως ξαπλωμένα χωρίς καμία απολύτως επαφή.

Μια νέα επιστημονική έρευνα, υπό τον ψυχολόγο Σαμ Γκόσλινκ του πανεπιστημίου του Τέξας, διαπίστωσε ότι τα προφίλ του Facebook (και των άλλων υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, που συνολικά φτάνουν τα 700 εκατομμύρια παγκοσμίως) αντανακλούν την αληθινή προσωπικότητα των χρηστών και όχι κάποια εξωραϊσμένη εικονική ταυτότητα, αντίθετα με την ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι μάλλον συμβαίνει το τελευταίο. Σύμφωνα με την έρευνα η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών μεταφέρει μια γενικά ακριβή εικόνα για τον χαρακτήρα τους, είτε γιατί συνειδητά δεν ωραιοποιεί τα πράγματα, είτε γιατί το προσπάθησε, αλλά απλούστατα δεν έπιασε!
            Για το λόγο αυτό, οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι τα προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα δεν λειτουργούν ως «προπαγάνδα» κάποιου, όσο ως τρόπος γνήσιας κοινωνικής επαφής, όπως το τηλέφωνο. Η αυθεντικότητα των προφίλ εξηγεί και το γεγονός ότι τα κοινωνικά δίκτυα γίνονται ολοένα πιο δημοφιλή, καθώς οι χρήστες αισθάνονται ότι μπορούν να εμπιστευθούν τις πληροφορίες που παίρνουν μέσα από το Facebook ή το MySpace.
         Η ηλεκτρονική κοινωνική δικτύωση και η σύναψη σχέσεων μέσα από εφαρμογές, όπως το Facebook , έχει λάβει τεράστια εξάπλωση στο διαδίκτυο και είναι ιδιαίτερα δημοφιλής τρόπος επικοινωνίας για τους νεαρούς χρήστες, κάτω από 20 ετών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου