Τετάρτη, 9 Μαΐου 2012

Η συνταγή της επιτυχίας της Apple




Πως η Apple κατάφερε να είναι μια τόσο επιτυχημένη εταιρία;  Σε αυτό το ερώτημα προσπαθεί να δώσει απαντήσεις ο πρόεδρος της Creative Strategies εταιρίας που ειδικεύεται στην τεχνολογία ανάλυση της αγοράς. Σε άρθρο του στο Time ο Τιμ Μπαζαρίν εξηγεί ότι η επιτυχία της Apple βασίζεται περισσότερο στην απλότητα, στη δημιουργικότητα, στην εξέλιξη των προϊόντων της αλλά και στην διορατικότητα που έχει η εταιρία.

1. Οι άνθρωποι που κατασκευάζουν οποιοδήποτε προϊόν για την Apple  το δημιουργούν με δεδομένο ότι είναι κάτι που το θέλουν οι ίδιοι.

Η βασική ιδέα των μηχανικών που κατασκευάζουν τα προϊόντα της Apple είναι να κατασκευάζουν κάτι που θα το ήθελαν οι ίδιοι. Όλα τα προϊόντα της Apple βασίζονται στην αρχική ιδέα που είχε ο Jobs ότι για να είναι ένα προϊόν χρήσιμο, θα πρέπει πρώτα να είναι χρήσιμο για τον ίδιο τον κατασκευαστεί.

2.Απλότητα στην χρήση των προϊόντων

Παρόλο που ο βιομηχανικός σχεδιασμός είναι ένα κρίσιμο συστατικό για οποιοδήποτε προϊόν της Apple, αν δεν είναι εύκολο στη χρήση, θεωρείται άνευ αξίας για τον καταναλωτή. Όλα τα προϊόντα που δημιουργούν οι μηχανικοί της Apple πρέπει να είναι εύκολα στη χρήση, αλλά και απλά για να τα κατανοήσει ο πελάτης. Καθώς η τεχνολογία έχει γίνει πιο περίπλοκη και οι χρήστες θέλουν περισσότερα χαρακτηριστικά, η απλότητα και η ευκολία είναι κάτι που δύσκολα επιτυγχάνεται.

3. Απλότητα

O λόγος που η Apple είναι τόσο επιτυχημένη οφείλεται στο γεγονός ότι έχει στηρίξει την ιδεολογία της εταιρίας στην απλότητα. Η Apple έχει μόνο ένα μοντέλο κινητού τηλεφώνου, το iPhone. Σε αντίθεση με τις άλλες εταιρίες που μπορεί να έχουν μέχρι και 25 διαφορετικά μοντέλα, η εταιρία Apple έχει καταλάβει ότι ενώ είναι ωραίο να έχει ο πελάτης ποικιλία η κατάληξη είναι συνήθως να μπερδευτεί ο πελάτης για το τι ακριβώς θέλέι να αγοράσει.

4  Η Apple δημιουργεί ένα προϊόν, μόνο όταν η Apple μπορεί να το εξελίξει.

Η Apple συνήθως δεν δημιουργεί καινούρια προϊόντα. Σίγουρα η εταιρία έχει δημιουργήσει κάποια προϊόντα όπως το Mac,  αλλά δεν έχει δημιουργήσει όσα προσπαθούν οι αντίπαλες εταιρίες. Μάλιστα ο σχεδιαστής της Apple Τζόναθαν Άιβ είχε πει πως «Οι στόχοι μας είναι πολύ απλοί - να σχεδιάζουμε και να δημιουργούμε καλύτερα προϊόντα. Αν δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι καλύτερο, δεν θα το κάνουμε καθόλου». Αποδεδειγμένα πλέον  η Apple προσάρμοσε αυτή την ιδέα και δημιούργησε τα iPods, στη συνέχεια τα  smart phones και πιο πρόσφατα το iPad.

5. .Η εταιρία βρίσκεται τουλάχιστον δυο χρόνια πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές της

Αυτό είναι και κάτι που τρομάζει ιδιαίτερα τους ανταγωνιστές της Apple. Εκείνοι προσπαθούν να λανσάρουν στην αγορά προϊόντα παρόμοια με εκείνα της Apple. Από την άλλη, η Apple εργάζεται ήδη επί δυο χρόνια για αυτά τα προϊόντα. Για παράδειγμα η εταιρία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στον σχεδιασμό ενός καινούριου iPhone που θα βγει στην αγορά το 2012 και ενός καινούριου iPad που θα βγει στην αγορά το 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου