Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Βαγγέλης Περρής: Ο άλλος εαυτός μου

Ο αρχιστράτηγος του «Όλα» μας υποδέχεται στο μυστικό του δωμάτιο, αποκαλύπτει το κρυφό του ταλέντο στη ζωγραφική και μιλάει με χιούμορ για TV περσόνες, κόμικς και τον... συνδυασμό τους!






Ο Βαγγέλης Περρής σπούδασε αρχιτεκτονική στην Ιταλία, αλλά ο δρόμος τον οδήγησε τελικά να δημιουργήσει τηλεοπτικές εκπομπές υψηλής τηλεθέασης που έγραψαν ιστορία, όπως το «Μπράβο» με τη Ρούλα Κορομηλά και το «Ολα» με τον Θέμο Αναστασιάδη. Μία δική του ιδέα άλλαξε τον τηλεοπτικό χάρτη το 1999. Πρώτος εντόπιζε και πρόβαλλε τα στραβά και τ’ ανάποδα όλων των εκπομπών της τηλεόρασης. Σήμερα, δεκάδες εκπομπές αλλά και δελτία ειδήσεων έχουν αντιγράψει αυτήν την πατέντα. 

Παντρεμένος με τη σύντροφο της ζωής του Χαρά και πατέρας δύο παιδιών, ο Βαγγέλης Περρής ξυπνάει πριν λαλήσουν οι πετεινοί. «Το πρώτο πράγμα που κάνω κάθε πρωί είναι να αγοράσω τον “Πρωταθλητή” από το περίπτερο της γειτονιάς για να διαβάσω τη στήλη μου και μετά να πάω στο ραδιόφωνο του Σφαίρα για την εκπομπή μας με τη Γιολάντα Διαμαντή. Ακολουθούν γυρίσματα για το “Ελλάδα, έχεις ταλέντο” του ΑΝΤ1, στήσιμο και μοντάζ του “Όλα”, γράψιμο κειμένων για το “Πρώτο Θέμα” και πριν κοιμηθώ ενημέρωση από τα δελτία ειδήσεων. Μια κουραστική αλλά δημιουργική ημέρα».

Τεύχος αξίας 15.000 ευρώ
Ο Βαγγέλης Περρής έχει στο σπίτι του ένα… μυστικό δωμάτιο. Οταν μπεις, μένεις άφωνος. Εδώ κρύβει τον θησαυρό του. Ο «αρχιστράτηγος» του «Ολα» είναι ένας από τους κορυφαίους συλλέκτες κόμικς σε όλον τον κόσμο! Κοντεύει να κλείσει μισό αιώνα που συλλέγει κόμικς. Μαθητής του Δημοτικού ήταν στη Σύρο, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, όταν του μπήκε αυτό το μικρόβιο.
«Εχω σπανιότατα κόμικς, όπως το πρώτο τεύχος του “Μίκυ Μάους” στην Ελλάδα. Η ιστορία του πώς το βρήκα είναι καταπληκτική και πάντα με συγκινεί. Μου το χάρισε ένας ακροατής του Flash 96, όταν εργαζόμουν εκεί το 2003 και είχα δημοσιοποιήσει από μικροφώνου ότι μου λείπει. Μου τηλεφώνησε και συναντηθήκαμε για να μου το κάνει δώρο. “Δεν σημαίνει τίποτα για μένα, ενώ για σένα είναι σημαντικό” μου είπε».

Οταν αρχίζει να μου μιλάει για τη συλλογή του, μεταμορφώνεται σε ένα παιδί. Δεν μπορεί να πιστέψει κανείς το πάθος που τον πλημμυρίζει όταν περιγράφει τις εμπειρίες του από τον μαγικό αυτόν κόσμο. «Αγόρασα πρώτη φορά “Μίκυ Μάους” το 1966. Αρχισα να τα μαζεύω για να μην τα χάσω. Ετσι άρχισε η συλλογή. Στην αρχή, διάβαζα τα κόμικς που έπαιρνε ο μεγαλύτερος αδελφός μου. Σήμερα, έχω πάνω από 7.000 κόμικς στη συλλογή μου. Δεν μπορώ να υπολογίσω ακριβώς τη συνολική αξία τους. Για παράδειγμα, υπάρχει ένα τεύχος που αγγίζει τα 15.000 ευρώ. Τα περισσότερα κομμάτια τα έχω βρει στην Ελλάδα και κάποια στο εξωτερικό».
Ενα ολόκληρο δωμάτιο έχει επιστρατεύσει στο σπίτι του προκειμένου να στεγάσει τα 7.000 κόμικς της συλλογής του. Τα προσέχει σαν τα μάτια του. Τους αλλάζει προστατευτικά σελοφάν για να μη χαλάνε από τη σκόνη και τον ήλιο, αντικαθιστά τα συνδετηράκια και τα… σιδερώνει όποτε χρειάζεται. «Φυσικά και γνωρίζω πού είναι το καθένα» μου λέει. «Ορισμένα έχουν αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη αξία, γιατί τα έχουν υπογράψει οι δημιουργοί τους. Αυτό που δεν θα ξεχάσω ποτέ είναι όταν είχα πάει ένα ταξίδι στη Βενετία και γνώρισα έναν παλαιοπώλη ο οποίος είχε κόμικς στο σπίτι του, που ήταν μέσα στο νερό. Βρήκα λοιπόν σε μια γωνία, στο όριο να καταστραφεί από τη μούχλα, μία ιστορική έκδοση, το “Io paperone”. Η αξία του σήμερα είναι χιλιάδες ευρώ στη διεθνή αγορά. Το είχα αγοράσει μόλις δέκα ευρώ»!

Οταν τον ρωτάω τι κρατάει μέσα στην καρδιά του από αυτό το πολύχρονο συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο των κόμικς, φουσκώνει από υπερηφάνεια. «Εχει δημοσιευτεί σκίτσο μου στο “Μίκυ Μάους” νούμερο 39, στις 24 Μαρτίου 1967, την παραμονή της γιορτής μου. Ηταν το καλύτερο δώρο που πήρα ποτέ. Ημουν μαθητής του Δημοτικού στη Σύρο και έστειλα ένα γράμμα στα γραφεία του περιοδικού στην Αθήνα με αυτό το σκίτσο. Φαντάζεσαι τη χαρά μου».

Ενας από τους αγαπημένους ήρωές του είναι ο Κόρτο Μαλτέζε. Εκτός από τα σπάνια τεύχη που έχει με τον ήρωά του, ο Περρής μετέτρεψε έναν τοίχο του σαλονιού του σε πίνακα ζωγραφικής. Το μεγάλο ταλέντο του άλλωστε που γνωρίζουν μόνο οι φίλοι του είναι η ζωγραφική. Ενα τεράστιο πορτρέτο του ήρωά του φτιαγμένο από το χέρι του, που πιάνει όλον τον τοίχο, κοσμεί το σαλόνι του σπιτιού του.


Ο ΠΟΛΝΤΟ, Ο ΓΚΟΥΦΙ ΚΑΙ Η ΝΤΟΛΙ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
Οταν ερωτήθηκε με ποια καρτούν θα παρομοίαζε στον χαρακτήρα δέκα γνωστούς σταρ της τηλεόρασης, οι απαντήσεις του είναι ξεκαρδιστικές:
Θέμος Αναστασιάδης: Πόλντο, ο φίλος του Ποπάυ, που τρώει όλα τα σάντουιτς.
Ηλίας Ψινάκης: Πρίγκιπας Βάλιαν.
Ευγενία Μανωλίδου: Λατραβιάτα, από τον «Αστερίξ».
Μπήλιω Τσουκαλά: Μίνι Μάους.
Γιώργος Λιάγκας: Γκούφι.
Γιώργος Τράγκας: Μπίλι ο τρομερός, από το «Λούκι Λουκ».
Θοδωρής Δρακάκης: Ενας εκ των δύο Ντιπόν, από τον «Τεν Τεν».
Χρήστος Φερεντίνος: Τεν Τεν.
Γιώργος Αυτιάς: Μπιπ μπιπ.
Αλέξανδρος Πετρίδης: Ντόλι, το άλογο του Λούκι Λουκ, λόγω οδοντοστοιχίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου