Η τελευταία πενταετία χαρακτηρίζεται από πολλές οικονομικοπολιτικές αλλαγές στην Ευρώπη και στην Ελλάδα αντίστοιχα. Οι άνθρωποι χτυπημένοι μέχρι το "κόκαλο" από την κρίση και τις πολιτικές που δεν εφαρμόστηκαν ποτέ , αρχίζουν να αναζητούν λύσεις για να ανακουφίσουν τα οικονομικά τους προβλήματα, απευθυνόμενοι στις ηλεκτρονικές πωλήσεις διαφορών αγαθών ή και μεταχειρισμένων αντικειμένων μέσω διαδικτύου με την προϋπόθεση ότι βρίσκονται σε καλή κατάσταση .
Πολλοί είναι οι έμποροι που δημιουργούν εμπορικές ιστοσελίδες, αναζητώντας διέξοδο από το τούνελ όπου έχει εισέλθει το λιανεμπόριο.
Το σενάριο είναι απλό: Οι υπεύθυνοι της επιχείρησης μέσω online εφαρμογής δημιουργούν την παρουσίαση των προϊόντων της, ορίζουν τις τιμές, τις πιθανές εκπτώσεις, τους φόρους και τα μεταφορικά, και επιλέγουν τους τρόπους πληρωμής που θα δέχονται. Ο υποψήφιος πελάτης επισκέπτεται την ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος , βλέπει την παρουσίαση των προϊόντων, εντοπίζει αυτά που τον ενδιαφέρουν, τα προσθέτει στο ηλεκτρονικό καλάθι αγορών του και ολοκληρώνει την παραγγελία του πληρώνοντας με πιστωτική κάρτα ή όποιον άλλον τρόπο έχει επιλέξει η επιχείρηση.
Η εταιρεία ειδοποιείται με email, fax ή sms και στέλνει την παραγγελία. Ο επισκέπτης είναι πια πελάτης χωρίς τη μεσολάβηση αντιπροσώπου της εταιρείας και έχει γίνει μέλος του καταστήματος για να ενημερώνεται τακτικά και να πραγματοποιεί γρήγορα επόμενες παραγγελίες.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα λειτουργεί 24 ώρες τη μέρα, επομένως είναι στη διάθεση των πελατών όποτε εκείνοι επιθυμούν. Επίσης, επισκέπτες χωρίς πρόθεση να αγοράσουν είναι καλοδεχούμενοι αφού δεν απασχολούν το προσωπικό του καταστήματος. Δίνεται σε όλους η δυνατότητα να παραμείνουν όσο χρόνο θέλουν στο ηλεκτρονικό κατάστημα, να περιηγηθούν σε όλα τα τμήματα, να αξιολογήσουν τα προϊόντα και πιθανώς να γίνουν πελάτες. Δεν χρειάζεται η εταιρία να ανησυχεί για την γεωγραφική κάλυψη με τα καταστήματά της, μιας και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα βρίσκεται μέσα σε κάθε σπίτι και γραφείο με σύνδεση στο ιντερνέτ. Αλλά το μεγαλύτερο απ’ όλα τα πλεονεκτήματα είναι ότι το κόστος κατασκευής και συντήρησης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό ενός πραγματικού καταστήματος. Όλα αυτά βέβαια ,είναι γνωστά σε όλους, καθώς λίγο πολύ έχουμε αγοράσει κάτι έστω και μια φορά από το ίντερνετ. Ενώ την ιδία στιγμή κλείνουν πολλές επιχειρήσεις επειδή δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα να χρεοκοπούν. Οι ηλεκτρονικές αγορές έχουν εισχωρήσει για τα καλά στην ζωή μας, αποτελούν πλέον ουσιαστικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας, και παράλληλα εξασφαλίζει στον καταναλωτή συμφέρουσες αγορές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα σε περιόδους εορτών, "περνούν φωτιά"τα καλαθιά αγορών σε κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα.
Η διευκόλυνση αυτή του καταναλωτή , έχει εκτοξεύσει τις αγορές στα ύψη, και τον τζίρο των ηλεκτρονικών καταστημάτων επίσης.
Καλό θα ήταν βέβαια, πρώτου προβείτε σε τέτοιες αγορές να ρωτήσετε κάποιον έμπειρο στις
παραγγελιές ή να ψάξετε καλά σε ποια ιστοσελίδα θα απευθυνθείτε για τις αγορές σας, γιατί μην ξεχνάμε και το ηλεκτρονικό έγκλημα !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου