Ανάμεσα στα άλλα σύγχρονα social media, το facebook, συνεχίζει να ενισχύεται σταδιακά κοιτάζοντας στα μάτια ακόμα και τον κολοσσό Google. H παραπάνω άποψη ενισχύεται σημαντικά αν δούμε ότι η εταιρεία έχει καταφέρει την κατακόρυφη αύξηση των εσόδων της από διαφημίσεις μέσα από την πλατφόρμα του facebook. Οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν ότι τα έσοδα από τις διαφημίσεις θα αγγίξουν τα 6 δισ. δολάρια παγκοσμίως. Αναλυτικά προμηνύουν ότι το 2011 τα διαφημιστικά έσοδα θα φτάσουν τα 4 δισ. δολάρια την ώρα που η πλατφόρμα του twitter θα προσελκύσει έσοδα την τάξης των 150 εκα. δολαρίων. Συγκριτικά με το 2009 η συνολική αύξηση των διαφημιστικών εσόδων για το facebook φτάνει το εντυπωσιακό 678% όπως φαίνεται και στο παρακάτω γράφημα.
Ποιο είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του facebook συγκριτικά με τα λοιπά μέσα κοινωνική δικτύωσης. Αρχικά η τεράστια βάση χρηστών (500 εκατ.) και το σημαντικότερο, η συλλογή πληροφοριών που αφορούν τα ενδιαφέροντα (επαγγελματικά, προσωπικά κ.λ.π.) των χρηστών καθώς και η δυνατότητα online συνομιλίας δυνατότητα που μέχρι τώρα κατείχε το msn(messenger) . Η φιλοσοφία του facebook έχει διαμορφώσει τις ιδανικές συνθήκες για την ανάπτυξη κάθε μορφής στοχευμένης διαφήμισης. Με τον όρο στοχευμένη διαφήμιση εννοούμε την διαφήμιση που απευθύνεται σε συγκεκριμένες ομάδες βάση των χαρακτηριστικών που διαμορφώνουν την ομάδα καθώς και των στοιχείων που χαρακτηρίζουν κάθε μέλος της ομάδας.
Τα “προσωπικά” στοιχεία που έχει συλλέξει το facebook αποτελούν βασικό πόλο έλξης για τις διαφημιστικές εταιρείες μιας και παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες ώστε να καθορίσουν το κοινό που απευθύνεται και να ορίσουν την διαφημιστική στρατηγική τους.
Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει ότι σε group-σελίδες του facebook οι διαφημίσεις στο δεξί τμήμα της σελίδας συσχετίζονται με το περιεχόμενο της εκάστοτε σελίδας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου