Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

Τwitter και δημοσιογραφία του πολίτη


Πόσο όμορφο είναι να δημιουργείς ένα δικό σου (ή ακόμα καλύτερα ομαδικό) blog, έστω και μικρό, να γράφεις τα άρθρα σου με προσωπικό ταμπεραμέντο και να τα μοιράζεσαι σε κάποιο χώρο με ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα και προτιμήσεις!! Γι’ αυτό γεννήθηκε το 2006 απ' τον Jack Dorsey και το twitter (αρχικά ως twttr μέσω λέσχης sms), ένεκεν στην Twitter Inc (έδρα το San Fransisco, California με αναγνωρισμένα πνευματικά δικαιώματα (Delaware) από το 2007 αναμετρώντας 20000-60000 τιτιβίσματα την ημέρα).
Στην εποχή μας, που χαρακτηρίζεται από έναν κοινωνικό χαρακτήρα δικτύωσης, όλο και περισσότεροι νέοι ψάχνουν πράγματι εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας έστω και μπροστά από την οθόνη ενός υπολογιστή. Αυτό ακριβώς το γεγονός δημιουργεί κι ένα νέο κύμα διεθνών σχέσεων αλλά και μια νέα τάση δημοσιογραφικού ρεύματος, την «δημοσιογραφία του πολίτη», έχοντας ακόμη και δυνατότητα λιστών, διακυβερνώντας την τέταρτη εξουσία.
Εντούτοις είναι καλό να λέμε καμιά κουβέντα που και που. Με 140 χαρακτήρες την φορά και τη μεταφορά υπο-κωδίκων, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο κόστος το twitter πρωτοστατεί στον κλάδο των διανοούμενων προσφέροντας στον νέο χρήστη περιθώρια ελευθερίας, όξυνση της σκέψης και των κινήτρων, δημοσιότητα μα κι επαναφορά στα στοιχεία της καθημερινότητας, αποδίδοντας την παρουσία ακόμα και σε διαδεδομένα της FIFA, ενισχύοντας τα τεχνολογικά επιτεύγματα μέχρι και την ηλεκτρονική διαφήμιση (e-commerce) αλλά και τις γραφικές τέχνες.
Η χρήση κι από κινητό κάνει το twitter αξεπέραστο, καθώς μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, ο επικοινωνών μπορεί να ανατρέξει στον λογαριασμό του όπου κι όποτε το χρειαστεί και να εξυπηρετήσει κάθε του επιθυμία. Μάλιστα η δορυφορική κάλυψη από τον Ιανουάριο του 2010 από την International Space Station του Τ.J.Creamer (αστροναύτη στη NASA) με συγκυβερνήτη από τον Αύγουστο τον Adam Bain από το News Corp.'s Fox Audience Network επιτελεί σημαντικότατο ρόλο . 
Το μόνο μειονέκτημα που αντιμετωπίζει είναι ότι λόγω της επιβεβλημένης κίνησης στην λεωφόρο της πληροφορίας, αντιμετωπίζουμε θέματα καθυστέρησης με μασκότ την άσπρη φάλαινα. Εν της προκειμένης, αποστέλλονται ενδεδειγμένα μηνύματα για τα οποία η τεχνογνωσία του twitter έχει πάλι προνοήσει να ενημερώσει τον κόσμο όμως και να τα αντιμετωπίσει εντός ολίγων λεπτών.
Επομένως, είμαστε πολύ τυχεροί που ερχόμαστε σε συχνή επαφή με το συγκεκριμένο μέσο, καθώς η δικτύωση, η μαζική επικοινωνία και συμμετοχή, η τακτική πληροφόρηση, η οικονομία, η ψηφιακή τεχνολογία, η εκπνοή δημοσιογραφικού δαιμονίου που συμπορεύονται με τη δύναμη της γνώσης μας φέρνει πολύ κοντά σ' ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της σύγχρονης γενιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου