Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

Επιχειρήσεις και η δύναμη των Social Media...


Αδιαμφισβήτητο είναι το γεγονός ότι το ίντερνετ εξελίσσεται εκθετικά μέρα με τη μέρα καθώς και οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Social Media ) που αποτελούν μέρος αυτού. Εξαιτίας του πλήθους των ιστοσελίδων που δημιουργήθηκαν (Facebook,Twitter,Linkdedin,MySpace..) υπήρξε έντονη κινητηκότητα των επιχειρήσεων πρός αυτά.

Με την ύπαρξη των ιστοσελίδων αυτών δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να έχουν μια πιο αμεση επαφή με τον καταναλωτή. Ωστόσο, δεν αποτελούν το "χαρτί" για να αυξήσει κάποιος τα έσοδά του και δεν είναι αποτελεσματικά αν δεν γίνει σωστή χρήση τους. Αποτελούν ένα τρόπο ενίσχυσης του brand name στα μάτια του καταναλωτη.

Ενας απο τους βασικούς λόγους στροφής προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πέραν της εξέλιξης της τεχνολογίας είναι και η αποφυγή μείωσης της παραγωγικότητας αλλά και η αύξηση του ανταγωνισμού που έχει ως αποτέλεσμα τους οικονομικους μαραθώνιους αλλά και τη κοινωνικότητα.

Το να δεχθεί μια επιχείρηση τη στροφή προς τα social media είναι εύκολο. Το Δύσκολο είναι ο τρόπος προσέγγισης αλλά και το είδος της ενημέρωσης που θα κάνει στα "profile" της και πως θα αξιοποιήσει το feedback που παράγεται από τα social media. Θα τολμήσει να κάνει host blogging ή θα προτιμήσει να κάνει απλά ενημερώσεις στο profile της , για να μειώσει το ρίσκο «τραυματισμού» του brand της. Επιπροσθετα, το άνοιγμα των επιχειρήσεων προς τα μέσα θα φέρει ριζικές αλλαγές στη δομή των επιχειρήσεων και στις αρμοδιότητες των στελεχών και εργαζομένων της.

Ειδήμονες των social media και της πληροφορικής αναφέρουν πως σύντομα όλες οι επιχειρήσεις θα χρειαστεί να στραφούν προς τα μέσα αυτά. Το ρίσκο θα είναι μεγάλο καθώς ο τρόπος και η ταχύτητα προσέγγισης αυτών θα προκαλέσει ανακατατάξεις στην δυναμική και οικονομική ευχέρεια των επιχειρήσεων.

Ενδεικτικά, στις Η.Π.Α Τέσσερις στις πέντε επιχειρήσεις θα εντάξουν τα Social Media στη στρατηγική τους το 2011, σύμφωνα με νέα έρευνα που παρουσίασε το BusinessNewsDaily. Στην Ελλάδα αντιθέτως μόλις το 10% των 751 Ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα της Manpower έχει επίσημη πολιτική για τη χρήση των social media από τους εργαζόμενους. Οι Ελληνικές επιχειρήσεις όχι μόνο δεν τα χρησιμοποιούν αλλά δεν έχουν και πολιτική που να ορίζει τι θα κάνουν οι υπάλληλοί τους.


Η στροφή προς τα μέσα έχει ήδη ξεκινήσει, μένει να δούμε τη δύναμη που έχουν και τις αλλαγές που μπορούν να επιφέρουν.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου