Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011

Facebook:κοινωνική δικτύωση ή κάτι παραπάνω;;;


Οι μεγαλύτεροι θα το χαρακτήριζαν φαινόμενο των καιρών,μία τάση που θα κανει το κύκλο της και θα περάσει,όμως το Facebook τους έχει διαψεύσει όλους.Έκτος απο νέα τάση είναι πολλά παραπάνω,μήπως όμως πίσω από ένα ιστόχωρο κοινωνικής δικτύωσης ελλοχευόυν άλλοι κίνδυνοι και συνφέροντα.
Αναλυτικότερα, το Facebook είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους. Όλοι έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο να συμμετάσχουν σε δίκτυα που σχετίζονται μέσω πανεπιστημίου, θέσεων απασχόλησης ή γεωγραφικών περιοχών.
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook ως μέλος του πανεπιστημίου του Harvard. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League. Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους. Tο 2005 το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων, ενώ το 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.
Το Facebook σήμερα έχει 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, κατατάσσοντας το έτσι στην λίστα ταξινόμησης του Alexa ως ένα από τα δημοφιλέστερα web site του πλανήτη. Επίσης το Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα site για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά. Με αφορμή την δημοτικότητα του, το Facebook έχει υποστεί κριτική και κατηγορηθεί σε θέματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του. Ωστόσο η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παραμένει η πιο διάσημη κοινωνική περιοχή δικτύωσης σε πολλές αγγλόφωνες χώρες.
Το τελευταίο διάστημα η κριτική αυτή έχει γίνει εντονότερη ο λόγος οτι ο ιδρυτής του Facebook έγραψε στο blog του «Η επόμενη εκδοχή του Facebook θα διαφέρει αρκετά από τη σημερινή και οι χρήστες θα πρέπει σταδιακά να αρχίσουν να επιδεικνύουν μεγαλύτερη υπευθυνότητα ως προς την αξιοποίηση των λογαριασμών τους», υπογράμμισε ο ίδιος. «Ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες μοιράζονται και ελέγχουν τα προσωπικά τους δεδομένα θα γραφτεί ξεκάθαρα και θα είναι κατανοητός από όλους».
Γενικότερα, ωστόσο, το ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων που ο εκάστοτε χρήστης των κοινωνικών δικτύων του Iντερνετ αμέριμνα παραχωρεί αποδεικνύεται εξαιρετικά δυσεπίλυτο και για αυτό το λογο εχει επέμβειμέχρι και η η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία θέλει να καθιερώσει το δικαίωμα στο να μπορεί κάποιος, εφόσον το επιθυμεί, να εξαφανίσει πλήρως παλιά του δεδομένα από το διαδίκτυο.Το τελευταίο και σημαντικότερο ειναι ότι οι μεγαλύτερες εταιρίες μετρήσεων συνεργάζονται μαζί του, όπως, βέβαια, και οι ισχυρότερες πολυεθνικές, αφού διαπιστώνουν ότι μπορούν να κατευθύνουν τη διαφημιστική τους καμπάνια στο πλέον εξειδικευμένο κοινό που δημιουργήθηκε ποτέ. Ήδη οι μεγαλύτερες εμπορικές επωνυμίες του πλανήτη έχουν υπερήφανα ανακοινώσει τη συνεργασία τους με την υπηρεσία.Τα συμπεράσματα για το μεγαλύτερο ιστόχωρο κοινωνικής δικτύωσης είναι δικά σας...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου